Forum
TillbakaVi måste alla inse läget ! |
---|
Enligt så som det sett ut med träningar v.s matcher och antalet deltagare på dessa, Så anser jag att vi hoppar av 50 serien, tråkigt men sant. De flesta är + 60 vilket vi informerade till förbundet därav begärde vi att få spela i div.1 men så blev det icke… Inte kul att vi forsätter spela matcher med 7-8 utespelare, tror nog att alla vill hellre köra träningspassen.. Kommentera gärna Godnatt ! Farbror Nordin Lars N. 25 jan 2023 |
Svar (4 st) |
---|
Det var naturligtvis svårt att veta på förhand när vi var 30 gubbar på uppstartsmötet, men med facit i hand så är 3 lag för mycket. Träningarna blir tyvärr lidande med 10-12 pers många gånger. Nu känns det dessutom som att det är extra många skador och sjukdomar. Jag respekterar dem som anser att man ska spela klart den serie man anmält sig till men om vi ska spela ytterligare 16 matcher på 2 månader kommer varken träningar eller 50+ matcherna var särskilt välbesökta. |
Om vi ska hoppa av 50-serien eller inte är helt upp till er som är 50+ tycker jag. Jag har egentligen ingen åsikt om det. Det är solklart att vi har för mycket matcher, speciellt med tanke på att 50-serien har dubbelmöte. |
Jag anser också att beslutet om att hoppa av serien ligger på de som spelar 50+ och att de i så fall kontaktar förbundet. Vi var ganska medvetna om att det var en tunn trupp men ville såklart att alla skulle ha chansen att spela matcher. När säsongen närmar sig slutet tycker jag vi tar ett till möte och pratar om hur vi vill göra nästa säsong. Tror det är bra att göra det med en säsong färskt i minnet istället för inför säsongsstart när alla vill väldigt mycket. Jag har säkert sagt det innan men kan ändå säga igen att seriespel är sekundärt för mig. Det viktiga för mig personligen är att umgås med roliga människor och få svettas ett par dagar i veckan. Därför är träning mycket mer värt än match. |
50 laget har vad jag kan se totalt två matcher som är på träningstid, övriga på bortais eller extratid på lördagar. Att 50 serien är dubbelmöten är nytt för i år och inget vi kunde förutse men har iallafall inte fler matcher än 35 och 45. Att 50 har lite spelare beror på att några vi räknat med har hoppat av eller skadade men jag och övriga som ställer upp anser att om vi anmält ett lag så spelar vi. Snack om att lägga ner 50 laget är en fråga för dom som spelar och inte dom som dragit sig ur på oklara grunder! |