Forum
TillbakaNya regler för visir och tandskydd |
---|
Vidarebefordrat från förbundet. Så ni som inte har skydd för ansiktet får helt enkelt införskaffa sådant. Och för att svara på frågan direkt. Ja, det gäller alla. Hej! Frågan har kommit till mig gällande Tandskydd & Visir, lyfter även in halsskydd då jag vet att många spelare gärna slarvar med detta. Tidigare har detta varit åldersstyrt och man har om man har varit tillräckligt gammal inte behövt använda sig av denna skyddsutrustning. I år har vi fått en ny regelbok och i den står det att alla ska använda sig av heltäckande godkänt ansiktsskydd eller Visir & Tandskydd in kombination. Man kan tycka att detta är konstigt då vi goa gubbar +35 år och äldre inte har behövt ha denna utrustning. Men detta är en försäkringsfråga och gör vi avsteg från dessa regler som står i nya regelboken så gäller inte spelarens försäkring och en eventuell skada kommer man inte få hjälp med och ersättning för. Vi får inte göra avsteg från detta p.g.a. att det är en försäkringsfråga. Läs Regel 9 och framförallt punkterna 9.7, 9.12 samt 9.13. Tobias F. 13 okt 2022 |
Svar (8 st) |
---|
Heltäckande visir, ett sånt som du har? Eller är det visir plus tandskydd som gäller? |
Jag menade ett sånt visir som brorsan har. |
Det står ju antingen heltäckande eller visir + tandskydd så du får välja , fast du skulle ju se snabb ut i målvaktsmask Granis :) |
Snus! Funkar det som tandskydd? 😂 |
Läs vad som står Granis… I år har vi fått en ny regelbok och i den står det att alla ska använda sig av heltäckande godkänt ansiktsskydd eller Visir & Tandskydd in kombination. |
Jag letade efter ett nytt tandskydd tidigare när jag inte hittade mitt som jag var nöjd med men dem var slut i många butiker (XXL bland annat). Så om nu många beställer och dem eventuellt tar slut på fler ställen så kan jag tipsa om detta tandskydd - tunt och smidigt:
https://www.gymgrossisten.com/sisu-nextgen-aero-snow-white/S16-NG-SW-1.html Finns även på Hagsätra Sport men där kostar det 299kr, så lite dyrare. |
Jag ser fram emot att se Jocke med helgaller! |
Bra aktivitet i det här inlägget. Nästa samma respons som i inlägget där jag ber om avlastning med +45 |